onsdag den 23. januar 2013

Friskpresset grøntsags juice

PINK PASSION

Udstyr: Saftpresser/Juicemaskine

  • 3 cm rødbeder
  • 4 cm squash
  • 4 cm agurk
  • 2 mellemstore gulerødder
  • 2 cm ananas
  • 1 æble
  • 1 cm ingefær m/ skræl
  • 2 cm øko citron m/skræl 
  • ½ broccolistok 
  • Isterninger og 2 spsk kvalitets olie som f.eks "livets olie" 
Pres alle ingredienserne i en juicemaskine
tilsæt is og olie - Den smager absolut bedst kold og nypresset 

Hvis man ikke er vant til nypresset grøntsags juice kan man med fordel bruge ekstra ananas og æble, da de camouflerer grøntsags-smagen



Jeg pressede alle grøntsagerne først og tog "affaldet" fra i pulpbeholderen som jeg herefter brugte som tilbehør til aftensmaden blandet med 4 æg, karry, gurkemeje, salt, røde linser kogt 5 min i micro ovnen, spinat og hakket rød peber - stegt på panden i koldpresset rapsolie -   


"affaldet" kan også bruges i boller til stor fornøjelse for de som ikke er så meget for grøntsager, men kan spise dem når de er camoufleret

2 kommentarer:

  1. Hold da op, det ser spændende ud.
    Jeg havde aldrig selv fundet på at stege resterne fra juice'en, men det er jo genialt i disse "undgå-madspild"-tider.
    Hvordan smagte det?

    SvarSlet
  2. Helle - Det smagte fantastisk det hele ifølge Ove og jeg, måske havde jeg lidt mere end 2 cm citron i juicen, så det skal man lige passe på med. Selv Sarah drak et glas og kunne lide det - OG DET SIGER IKKE SÅ LIDT. "Æggeaffaldet" havde en mærkelig konsistens ifølge Sarah, men det smagte super godt og "affaldet" som kom i bollerne var hele familien incl- den grønssags forskrækket Basse - VILDE MED

    SvarSlet